2010-06-12 @ 17:05:55
Jambo! (varning for langt inlagg)
KENYA & TANZANIA 2010 Kommentarer(2)

Jambo!

Nu har jag varit en vecka har i Kenya och vi har tillbringat mest tid i den kenyanska slummen har i staden Kisumu, och det har verkligen varit en upplevelse. Det ar skitigt, fattigt och mkt folk over allt. Djuren gar losa och man slanger skrap overallt. Men trots detta trivs jag bra, eftersom alla ar sa snalla och trevliga!

Men i torsdags och fredags sa var vi i Kenyas sista regnskog, och det var verkligen en upplevelse!
Pa torsdag sa tog vi en guidad tur i regnskogen, men efters ca 30 min sa borjade det regna, och da menar jag verkligen REGNAAA!!! jag har nog aldrig sett sa mkt regn. Vi blev genomblota och sen fick fick vi sta och skjula i ca en halvtimme tills det avtog lite. Vi vandrade da genoblota genom skogen tillbaka till vart hus, som var mer som en hydda. Dar forokte vi bli lite torra och varma, det var dock inte sa latt att bli torr i en fuktig hydda mitt i djungel, hah.
Vi gick tillslut och la oss, men jag lag typ livradd hela natten me en ficklampa i handen. Eftersom jag var sjukt radd att nagot kryp skulle krypa upp och bita mig. Haha!
Det fanns inte heller nagon el sa det blev SJUKT morkt nar vi slackte fotogenlampan vi hade, man sag verkligen ingenting! Det var sa morkt at man inte kunde skilja pa om man hade ogonen oppna elle om man blundade. hehe

Jag overlede iallafall natten och klockan 5 pa morgnen sa var det dags att ga upp, eftersom vi skulle ut pa en "sunrise-vandring".  Solen hade annu inte gatt upp sa man sag fortfarnade ingeting utan en ficklampa.
Sa med en guide och en  ficklampa vandrade vi ut i den morka regnskogen och jag var ungefar lika radd som Ron i harry potter var nar han var i den forbjudna-skogen, haha!
I en och en halv timme vandrade vi innan solen borjade ga upp och vi kom efter ett tag upp pa ett litet berg dar vi beskade soluppgangen over den kanyanska Rengskogen. Sjukt fint!
Efter det gick vi in i en fladdermusgrotta och dar stod vi i grottan och med massor av fladdermoss som flog runt om oss, det var coolt. hah.

Efter ett par dagar i Regnskogen sa akte vi tillbaka till den kenyanska slummen, dar vi ar nu, jag borjar faktiskt kanna mig lite hemma har. Det ska faktiskt bli trakigt att aka har ifran, Men imorgon aker vi vidare till Tansania dar vi ska aka pa Safari!

Hors snart igen!

Puss puss fran Afrika!




Kommentarer
Postat av: cazzis

Haha vad häftigt! :D Jag hade kissat på mig av rädsla, men det är bara jag haha.

2010-06-12 @ 19:46:42
URL: http://cazzis.blogg.se/
Postat av: fii

fyfaaan vad jag är avis emmy!!!! men så glad för din skull :)<3

2010-06-13 @ 16:43:13
URL: http://hellofii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback